#

Trend Pelamin 2012



Assalamualaikum . Hello Ladies! 

Hari ni cakap-cakap pasal the trend of wedding dias for 2012. nampaknya semangat Do it Yourself sedang membuat-buak kat mana-mana je. semua bride-to-be berkobar-kobar nak mengabdikan hasil kerja tangan sendiri untuk hari bersejarah masing-masing. Puas hati tau dapat tunjuk hasil kerja tangan sendiri.  lipat-lipat kertas dan tisu jadikan bunga. off course la i pun dah terpengaruh. haha! . 

Yang paling i suka sebab dapat cut cost! bakal pengantin yang poket tak berapa tebal memang sentiasa fikir pasal bajet. so elok sangatlah kalau dapat gunakan kreativiti masing-masing untuk hari bersejarah. Murah tapi sweeet!!  itu yang i nak sangat. 

Memandangkan masing-masing tersangat creative, jadi trend pelamin yang i nampak untuk tahun ni pun semestinya lah bertemakan DIY menggunakan kertas dan tisu! Bukan setakat bakal pengantin yang usahakan sendiri tapi bridal pun dah guna konsep yang sama. 

2 minggu lepas ada Festival Gala Seri Pesona kat Angsana, JB. wajib la i pergi cuci-cuci mata kan. jom  tengok deco pelamin yang ditayangkan. 

dias 1
 
dias 2

dias 3

dias 4 . I paling berkenan yang ni! homaiigodd! sangat comey! 




dias 5

dias 6

 dias 7

dias 8

dias 9

dias 10

 SEE! 10 dari 14 bridal guna konsep DIY kertas dan tisu then ditambah dengan lantern . walaupun kos rendah tapi tetap nampak high class kan. 


dias 11

dias 12

dias 13

dias 14


Kebanyakkan bridal gunakan konsep yang simple but sweet. kombilasi warna pun lebih kepada yang menenangkan, senada je. then dah tak ada kain kat belakang pelamin di tarik ke kiri, kanan. terjurai-jurai. Penggunaan penal kotak pun dah diubahsuai. kebanyakkan bridal guna roman pillar dan pelamin kerawang ala-ala tomok tu. akhir sekali penggunaan bantal yang comel di pelamin. 


So go for DIY and choose the simple but sweet babeh! 



#