#

talib dan ayuni dah buat cikgu pening

kisah dalam kelas 1 Nilam antara pukul 11.20 hingga 11.50 pagi pada waktu pendidikan muzik. berbekalkan alat muzik kayu tik tok, dengan semangat cikgu nak bermain alat muzik dengan students. tengah syok menunjukkan skill ala-ala pemuzik terkenal mengetuk kayu tik tok , tiba-tiba : 


ayuni : cikgu, talib ambil duit saya dua puluh sen

cikgu : talib! kenapa ambil duit ayuni?

talib : ayuni yang bagi 

cikgu : ayuni, kenapa kamu bagi duit pada talib?

ayuni : talib yang mintak dua puluh sen tadi.

cikgu : pulangkan duit ayuni balik talib



lebih kurang sepuluh minit kemudian.




ayuni : cikgu, talib bagi saya empat puluh sen je

cikgu : aik, tadi kamu kata kamu bagi dia dua puluh sen je?

ayuni : dia ambil duit saya enam puluh sen tadi

cikgu : talib! berapa yang ayuni bagi kamu tadi?

talib : mula-mula dia bagi saya dua puluh sen, lepas tu dia bagi saya empat puluh sen

cikgu : kenapa ayuni bagi kamu duit?

talib : duit saya hilang tadi, saya mintak pada ayuni


terus hilang mood i nak main kayu tik tok. terasa nak ketuk je kepala budak-budak ni dengan kayu tik tok. 
nak salahkan siapa kat sini ? 



#