#

Northern Bakery



Assalamualaikum. Tinggal kurang dari dua bulan je lagi nak menuju ke tarikh itu. Persiapan seterusnya yang perlu diuruskan sudah tentu menempah cake. Yeayy paling suka yang ni sebab i cake boleh dimakan dan sedap. tak macam preparation benda-benda lain semuanya cantik di mata je tapi cake bukan setakat cantik di mata tapi juga cantik di perut. Haha. 


Misi sekarang adalah mencari bakery sekitar utara yang menawarkan perkhidmatan membuat kek perkahwinan dengan design yang cantik dan paling penting harga berpatutan. Jom tengok senarai bakery yang i dah jumpa. Kebanyakkannya adalah menerusi online sebab keadaan i yang berada jauh nun di selatan sekarang. 





(schoolmate i masa kat astech)



(i pernah tengoh hasil kerja dia depan mata masa kat karvival kahwin-kahwin kedah)





dah last sekali adalah Fasha Florisa promote supupu nampak. Haha.. 


Ada ramai lagi sebenanya. tapi i sendiri pun dah rambang mata sangat bila tengok banyak-banyak pilihan. So taknak peningkan kepala lagi dan buat pilihan berdasarkan list yang dah ada ni jelah.  Harga pulak bergantung kepada design dan jenis kek. buttercream lebih murah berbanding fondant. Rasanya i lagi berminat dengan cupcakes tier  berbanding cakes tier. Alasannya adalah nanti nak mintak tolong adik-beradik sorokkan sebijik dua cupcakes untuk i belasah bila dah habis majlis. Haha.. masa acara potong kek tak boleh nak makan puas-puas sangat sebab nak control cun kan. 


sekian, wassalam :)




#